Vad du handlar avslöjar din personlighet?

Häromdan så var mamma och jag å handlade.. Och jag vet inte vad som händer riktigt när vi är och handlar, men på något klurigt vis så blir jag som i extas när vi går omkring där i affären! Jag liksom går där i min egen värld lugnt och fint tittar på billigaste priserna, alla kampanjer, på olika människor som vandrar omkring där i tystnad, luktar, känner, (slickar?!) för att få dom allra bästa potatisen. Ja, jag vet inte men på något vis så blir det bara så som om affären vore en fristad (okeyyy, jag överdriver :) ) Och samtidigt går mamma framför, slänger i alla varor och flåsar högljutt "SKYNDA..SKYNDA jag har inte tid att här gå hela dan å dra, skynda på nu.. VAKNA upp!" näää... on har verkligen ingen känsla för det där med handling. Hon HATAR verkligen att åka å handla medan jag tjuter "JAAA!" av glädje när hon frågar om jag ska med.
Iallafall så har jag tänkt på en sak, Jag packar ju alltid i varorna i plastpåsar medan mamma lägger på rullbandet å betalar (och hon klagar ALLTID på hur jag packar) så när jag stod där passade jag på att tjuvkika på varorna som personen bredvid hade köpt.
Då slog det mig.
Vad en människa köper i affären avslöjar verkligen en del av dess person och liv. Jaa.. för där stod jag och kollade igenom rullbandet bredvid med varor.
Hmm.. blöjor,barnmat,sömnpiller,breathright plåster (för snarkningar) 2 chokladkakor, kondomer.. Jaha en trött mamma som har en liten unge på kanske ett halvår, hon kan inte sova om nätterna för antingen skriker ungen eller så snarkar maken och för att i alla fall tänka lite grann på sig själv ibland köper hon en chokladkaka, eller 2 för säkerhets skull ifall hennes 2 äldre barn skulle hitta hennes godis gömma IGEN...OCH hon vill absolut inte ha fler barn därav kondomer.
Jag sneglade över på nästa rullband
Hmm.. 6-pack öl, 2 feta chips påsar. En man mellan 20-30år som förmodligen ska kolla på VM ikväll...
och även nästa rullband...
Chips,godis, jolt cola, dextrozol och 20 burkar energi dryck... En tonåring som ska vara uppe hela natten å lana.
å nästa....
Lätt mjölk, proviva, proactiv, musli, nyckelhålsmärkt fil, frukt,vitaminer, bodylotion, schampo....
En person som tycker att hälsan är prio 1 och tycker förmodligen om att träna å ta hand om sig.
å nästa....
En frida tidning, några cider, en fet chips påse, en godis påse, en film, tuggummi, frukt
En Eveline som ska hem å dega, fetta i  sig hur mycket som helst men sen på slutet får hon så dåligt samvete å dålig andedräkt så att hon tuggar i sig tuggummi å äter frukt för att känna sig en smula nyttigare!
Såå ja hörru du. Passa dig för att handla sånna saker som avslöjar allt för mycket om din personlighet, det finns dom som smygkollar ;) haha
(Jaa.. jag vet bilden nedan är ingen höjdare.. Men det syns väl vad det ska föreställa, hope so! försökte göra den i paint.. JIIIHO jag är expert, eller inte. Fast seriöst. Det är ju ingen paint-tävling ja ska vara med i sooo...? =) )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0